Nieuw YouTube logo en nieuwe app functies

30 augustus 2017
YouTube logo

Eerder had YouTube al wijzigingen doorgevoerd binnen het video platform door het toevoegen van een nieuw thema en nieuwe features. Nu heeft het bedrijf, onderdeel van Google, ook een vernieuwd YouTube logo gelanceerd dat meer bij deze tijd past. Verder komen er weer diverse nieuwe interessante functies binnen de app bij om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren.

Het YouTube logo

Na 12 jaar is er de grootste verandering ooit in het logo doorgevoerd. Voorheen waren er minimale verschillen, afhankelijk van de trends in die periodes. Waar sinds 2005 het woord Tube altijd in het rode afgeronde rechthoek heeft gestaan, is nu de volledige merknaam buiten dit vlak geplaatst. De iconische rechthoek, dat natuurlijk zeer herkenbaar is voor YouTube, blijft uiteraard bestaan en is nu voorzien van een afspeelknop. Ook is het rood nog iets feller gemaakt. De nieuwe versie zorgt voor meer flexibiliteit en vooral van belang om goed zichtbaar te zijn op alle devices, ook op de kleinste schermen. In het verleden werd al eerder met een afspeelknop in de rechthoek gewerkt. Dit was enkel bij het gebruik van iconen (zoals de app en browser tabblad favicon).

YouTube logo's

Nieuwe functies

Ook worden er een hoop nieuwe functies binnen de app doorgevoerd, die uiteindelijk het gebruiksgemak moeten gaan verbeteren.

  • Clean. De header wordt wit, zodat de content de aandacht krijgt en de navigatie zal onderaan worden geplaatst.
  • Volgende. Het was al mogelijk om video’s voor- of achteruit te spoelen door dubbel te klikken aan de rechter- of linkerzijde van de video. Een nieuwe optie gaat het mogelijk maken om naar de volgende video te swipen.
  • Slow motion. De slow motion functie gaat het mogelijk maken om video’s sneller of langzamer af te spelen. Momenteel kan dit al via de instellingen op desktops en laptops (met snelheden van 25% tot 200%).
  • Ieder formaat. Een zeer belangrijke verandering, die we al binnen heel veel platformen terug hebben zien komen, is het formaat. Binnenkort zullen er geen zwarte balken meer worden vertoond wanneer een video bijvoorbeeld verticaal of vierkant is. De player gaat zich aanpassen voor de beste kijkbeleving.

Kortom, ook YouTube zit niet stil, maar het is nu nog even afwachten wanneer verticale of vierkante Prerolls kunnen worden ingezet als advertenties.

Interesse gewekt?

Ben je op zoek naar een nieuw bureau? Neem vrijblijvend contact met ons op en maak kennis met onze service, enthousiasme en precisie.

Laatste berichten

Meer artikelen.

Klanttevredenheid 2021

Klanttevredenheid 2021

Wij als digitaal online media bureau eisen voor elk project, elke campagne - net als onze klanten...