Browsing category:

Nieuws


Facebook Marketplace

Vorige maand lanceerde Facebook in maar liefst 17 verschillende Europese landen ‘Marketplace’. Facebook creëert hiermee een centrale plaats voor het ontdekken, kopen en verkopen van producten binnen het platform. Door je locatiegegevens in te geven, krijg je een overzicht van producten die in de buurt worden aangeboden. Op Facebook zijn er uiteraard al lange tijd diverse verkoopgroepen aanwezig die door gebruikers zelf zijn opgericht. Hier worden producten in aangeboden en gevraagd, maar deze hadden verder[…]

Read More

Audience Network

Dat Facebook een ontzettend hoog bereik heeft binnen bijna elk mogelijke doelgroep wisten we al lang (momenteel gaat het om 10,4 miljoen profielen). Maar dat er via het advertentiesysteem van Facebook ook op een uitgebreid netwerk (het Audience Network) geadverteerd kon worden, is voor velen nog vrij onbekend. Het Audience Network Bij veel websites en in apps – op verschillende apparaten, zoals computers, mobiele apparaten en verbonden tv’s – is het mogelijk om gemakkelijk met[…]

Read More

Onlangs viel één van onze relaties, Naturalis Biodiversity Center, in de prijzen tijdens de Cultuurmarketing Awards in Utrecht. De Cultuurmarketing Awards zijn een beloning voor creatieve, effectieve en inspirerende marketingcases in de cultuursector. Deze editie kon er ingediend worden in twee categorieën: de Branddoctors Merk & Experience Award en de Centercom Campagne Award. Naturalis werd door de vakkundige jury uitgekozen als winnaar voor de Centercom Campagne Award voor haar campagne T. rex in Town. Het[…]

Read More

facebook viert en instagram verduidelijkt

Een bewegend gifje zegt meer dan 1.000 woorden. Misschien heb je het al gemerkt, naast een geschreven reactie, like of love is het nu nog makkelijker om met een gifje te reageren binnen Facebook. Door in de reactiebalk op het Gif icoon te klikken kun je middels zoektermen zo’n geanimeerde afbeelding als reactie uitkiezen in plaats van handmatig een link toe te voegen. Het sociale platform geeft aan al een aantal maanden getest te hebben met[…]

Read More

Op 11 mei vierde DMENZO haar tienjarig bestaan in de vorm van een seminar voor relaties op het ‘s-Gravenhekje in Amsterdam. Ter ere van ons jubileum gaven we een presentatie waarin teruggeblikt werd op 10 jaar DMENZO, gingen we dieper in op het (online) medialandschap in zijn algemeen, kwamen de meest actuele cijfers aan bod, passeerden diverse ontwikkelingen en trends de revu en gaven we onze verwachtingen aan voor de toekomst.   Sneak peak – DataEnzo[…]

Read More

Soundcloud

Naast de nieuwe abonnementsvormen heeft het online audioplatform “SoundCloud” de advertentie mogelijkheden opengesteld voor Nederland. Eerder was dit al gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk, Australië, Nieuw-Zeeland, Canada en Duitsland. Maar nu kunnen wij er dus ook gebruik van gaan maken. Wat is soundCloud? SoundCloud kan gezien worden als hét social media platform voor audio met wereldwijd meer dan 175 miljoen maandelijkse gebruikers. In eerste instantie werd het platform vooral gebruikt door artiesten om[…]

Read More

Google Partner Event Amsterdam

Google Partner Media Update Afgelopen week waren we uitgenodigd op het kantoor van Google op de Zuidas van Amsterdam. Hier kregen we als Google Partner de nieuwste informatie en inzichten over toekomstige mogelijkheden met betrekking tot online advertisement. Upper & Full funnel marketing Een paar termen die veelal besproken werden waren ‘Upper funnel marketing’ en ‘Full funnel marketing’. Hiermee wordt het conversie attributie model bedoeld waarbij het belangrijk is om op verschillende niveaus zichtbaar te[…]

Read More

DMENZO was vandaag, 15 november, aanwezig bij de Social Media Week Rotterdam (SMWRdam) en legde uit over #races, #conversiefactoren, #socialadvertising, #externefactoren, #maxverstappen, #formule1, #dataenzo, #pitchstops en #onlineadverteren. Download hier een kopie van de presentatie of neem contact op met #YannickdeJong voor een vrijblijvend gesprek!   Trending on Twitter