Browsing category:

Zoekmachine Marketing


We hebben het er al vaker over gehad. De belangrijkste ontwikkeling waar onder andere Google zich mee bezig houdt, is mobiele toegankelijkheid en het gebruikersgemak van mobiele gebruikers verbeteren. Niet zo gek, als je er bij stilstaat dat afgelopen jaar wereldwijd mobiel internet al groter was dan desktop internet. Bovendien is het aantal mobiele zoekopdrachten de desktop zoekopdrachten ruimschoots voorbij geschoten. Is jouw website mobiel proof? Voor het goed presteren van je website is het[…]

Read More

Marktaandeel Bing Nederland

In Nederland is Google al jaren marktleider met een aandeel ruim boven de 90%. Het overige deel wordt verdeeld over zoekmachines waaronder bijvoorbeeld Bing, Yahoo en DuckDuckGo. Recent heeft Bing, de zoekmachine van Microsoft, een bericht via Twitter verspreid waarin wordt beweerd dat het aandeel van hun zoekmachine in Nederland inmiddels op 9% ligt. Als we kijken naar andere onderzoeken, dan ligt het marktaandeel Bing iets lager dan ze zelf beweren, namelijk rond de 7%.[…]

Read More

SEA-Retargeting

Sinds afgelopen maand is het mogelijk om meer data tussen Google en YouTube (onderdeel van Google) te gebruiken in de retargeting van je online campagne. Zo kan er SEA retargeting (Search Engine Advertisement) toegepast worden op basis van gegevens vanuit YouTube. Door de hoeveelheid data en video’s die beschikbaar zijn binnen YouTube is dit weer een krachtige nieuwe functie voor adverteerders, er wordt immers ruim 1 miljard uur per dag aan online video’s bekeken. Retargeting[…]

Read More

Google en Apple advertenties blokkeren

De afgelopen tijd zijn zowel Google als Apple veel in het nieuws geweest rondom de berichten dat zij vanaf 2018 advertenties gaan blokkeren in hun browsers. Deze twee bedrijven hebben veruit het grootste marktaandeel in Nederland op het gebied van browser gebruik. Zo heeft Chrome van Google een aandeel van 44% en Safari van Apple 25%. Verder is Google natuurlijk erg afhankelijk van adverteerders. De verwachting is immers dat zij dit jaar ruim 72 miljard[…]

Read More

Google for Jobs

Google heeft tijdens het Google I/O (op 17 mei) een vacature extensie aangekondigd, namelijk Google for Jobs. De nieuwe functie richt zich op vacatures in ieder segment en op ieder niveau. De CEO van Google, Sundar Pichai, gaf tijdens de ontwikkellaarsconferentie alvast een korte voorvertoning van de nieuwe update. Lancering In een paar weken zal de Google zoekmachine gaan herkennen wanneer er een zoekopdracht wordt gedaan naar een baan of een vacature. Op basis van[…]

Read More

App Store Tekstadvertentie platform

In oktober van 2016 vond de lancering plaats van het App Store advertentieplatform, meer informatie hierover en de mogelijkheden lees je in onze eerdere blog. Met meer dan 1,5 miljoen apps een mooie nieuwe manier voor marketeers om verkeer naar een app door te verwijzen en uiteindelijk installaties te realiseren. Ontwikkelaars bevinden zich in de App Store in een zeer competitieve omgeving, waar iOS gebruikers gemiddeld slechts 0-1 apps per maand installeren terwijl 87% van de tijd binnen apps[…]

Read More

Populairste zoekopdrachten 2016

Het jaar is bijna voorbij, dus wordt het tijd om terug te blikken op de populairste zoekopdrachten van 2016 binnen Google. In onze eerdere blog kon je ook al zien dat Google veruit het grootste marktaandeel heeft met 91% tot bijna 98%. Kortom; bijna iedereen in Nederland gebruikt de zoekmachine op dagelijkse basis. Maar waar zocht men eigenlijk zoal op? Top 5 zoekopdrachten Ondanks het feit dat Nederland zich niet had geplaatst voor het EK,[…]

Read More

Google Partner Event Amsterdam

Google Partner Media Update Afgelopen week waren we uitgenodigd op het kantoor van Google op de Zuidas van Amsterdam. Hier kregen we als Google Partner de nieuwste informatie en inzichten over toekomstige mogelijkheden met betrekking tot online advertisement. Upper & Full funnel marketing Een paar termen die veelal besproken werden waren ‘Upper funnel marketing’ en ‘Full funnel marketing’. Hiermee wordt het conversie attributie model bedoeld waarbij het belangrijk is om op verschillende niveaus zichtbaar te[…]

Read More

Tips bij het zoeken binnen de zoekmachine Google Google is en blijft de meest gebruikte zoekmachine in Nederland en in veel landen daarbuiten. Het marktaandeel van de zoekmachine Google was in Nederland in het derde kwartaal van 2016 als volgt; via een desktop: 91,41% via een smartphone: 96,57% via een tablet: 97,79% Kortom, andere zoekmachines zijn zo goed als te verwaarlozen. Het belangrijkste streven dat Google heeft voor de toekomst komt neer op maximale gebruiksvriendelijkheid.[…]

Read More

Data Studio 360

Dit jaar hebben we al meerdere keren gehoord over de Data Studio 360 van Google. Er is een betaalde versie, maar ook een gratis versie welke sinds kort in beta variant te gebruiken is. Data Studio 360 analyse tool van verschillende bronnen Google Data Studio 360 is een data analyse tool die informatie van verschillende bronnen samenvoegt tot overzichtelijke informatiesheets die gemakkelijk te delen zijn onder aangesloten gebruikers. Vergeleken met Google Analytics gaan de analyse[…]

Read More