Browsing category:

AdWords


We hebben het er al vaker over gehad. De belangrijkste ontwikkeling waar onder andere Google zich mee bezig houdt, is mobiele toegankelijkheid en het gebruikersgemak van mobiele gebruikers verbeteren. Niet zo gek, als je er bij stilstaat dat afgelopen jaar wereldwijd mobiel internet al groter was dan desktop internet. Bovendien is het aantal mobiele zoekopdrachten de desktop zoekopdrachten ruimschoots voorbij geschoten. Is jouw website mobiel proof? Voor het goed presteren van je website is het[…]

Read More

Marktaandeel Bing Nederland

In Nederland is Google al jaren marktleider met een aandeel ruim boven de 90%. Het overige deel wordt verdeeld over zoekmachines waaronder bijvoorbeeld Bing, Yahoo en DuckDuckGo. Recent heeft Bing, de zoekmachine van Microsoft, een bericht via Twitter verspreid waarin wordt beweerd dat het aandeel van hun zoekmachine in Nederland inmiddels op 9% ligt. Als we kijken naar andere onderzoeken, dan ligt het marktaandeel Bing iets lager dan ze zelf beweren, namelijk rond de 7%.[…]

Read More

SEA-Retargeting

Sinds afgelopen maand is het mogelijk om meer data tussen Google en YouTube (onderdeel van Google) te gebruiken in de retargeting van je online campagne. Zo kan er SEA retargeting (Search Engine Advertisement) toegepast worden op basis van gegevens vanuit YouTube. Door de hoeveelheid data en video’s die beschikbaar zijn binnen YouTube is dit weer een krachtige nieuwe functie voor adverteerders, er wordt immers ruim 1 miljard uur per dag aan online video’s bekeken. Retargeting[…]

Read More

Data Studio 360

Dit jaar hebben we al meerdere keren gehoord over de Data Studio 360 van Google. Er is een betaalde versie, maar ook een gratis versie welke sinds kort in beta variant te gebruiken is. Data Studio 360 analyse tool van verschillende bronnen Google Data Studio 360 is een data analyse tool die informatie van verschillende bronnen samenvoegt tot overzichtelijke informatiesheets die gemakkelijk te delen zijn onder aangesloten gebruikers. Vergeleken met Google Analytics gaan de analyse[…]

Read More

Apple App Store tekstadvertenties

In onze eerdere blog zagen we al dat apps enorm populair zijn. Echter, door de hoeveelheid apps die in de App Store beschikbaar zijn en dagelijks worden toegevoegd, is het zeer lastig om goed gevonden te worden en een toppositie te verkrijgen in de zoekresultaten. Allereerst is het uiteraard al van belang om App Store optimalisaties toe te passen voor een betere ranking. Maar dit zorgt niet direct voor daadwerkelijk de gewenste downloads. Om die[…]

Read More

Bereik van Google als advertentieplatform Meer dan één miljard mensen maken jaarlijks gebruik van Google Maps, dat door consumenten steeds frequenter wordt gebruikt om een locatie te vinden als ze onderweg zijn. Van alle mobiele zoekopdrachten is bovendien bijna 30 procent gerelateerd aan het vinden van een locatie. Drie van de vier mensen die naar een lokale winkel zochten, bezoeken deze winkel ook binnen één dag. Meer dan een kwart van deze zoekopdrachten leidt vervolgens[…]

Read More

AdWords Tekstadvertenties Expanded Text Ad

Na de update van Google in februari rondom het verdwijnen van de advertenties aan de rechterzijde en het aantal advertenties, heeft Google een nieuwe update doorgevoerd. Tijdens het Google Performance Summit is een bèta gelanceerd, waardoor AdWords Tekstadvertenties in de zoekmachine zo’n 50% meer aan advertentieruimte krijgen. De nieuwe update, genaamd Expanded Text Ads (ETA), wordt de komende maanden wereldwijd in fases uitgerold. Tijdens de bèta wordt ongeveer 20% van de advertenties in het nieuwe[…]

Read More

Google AdWords advertenties

Google heeft afgelopen weekend bekend gemaakt dat de AdWords advertenties in de zoekmachine aan de rechterzijde zullen verdwijnen. Ook zullen er geen drie, maar vier advertenties boven de organische zoektermen worden getoond. Er zal echter wel een uitzondering worden gemaakt voor Google Shopping en Knowledge Panel Ads, welke nog wel aan de rechterzijde zichtbaar zullen zijn. De nieuwe standaard De update is voor veel gebruikers al zichtbaar en zal binnen korte tijd wereldwijd de nieuwe standaard[…]

Read More