Pinterest over 200 miljoen actieve gebruikers

By Digital Media Enzo Pinterest, Social Media Reacties uitgeschakeld voor Pinterest over 200 miljoen actieve gebruikers

Pinterest over 200 miljoen

Deze maand heeft Pinterest, dat in 2010 is opgericht, aangekondigd weer te zijn gegroeid. Inmiddels heeft Pinterest meer dan 200 miljoen actieve gebruikers wereldwijd per maand, in april van dit jaar waren dat er 175 miljoen. En als we kijken naar iets minder dan een jaar geleden, waren dit er nog eens 25 miljoen minder. Kortom; het bedrijf heeft een groei van ruim 1/3 binnen een jaar tijd gerealiseerd. Als we kijken naar de cijfers in Nederland, dan lag het gebruik begin dit jaar op bijna 400 duizend per dag. Het netwerk maakt dus een mooie groei door, maar blijft natuurlijk nog ver achter op grote netwerken zoals Facebook en Instagram.

Mannen of vrouwen?

Waar Pinterest bij de start van het platform voornamelijk werd gebruikt door vrouwen om inspiratie op te doen, is er een grote groei zichtbaar onder mannen. Circa 40% van de gebruikers is namelijk man. Als we verder kijken naar leeftijdsgroepen, dan maakt ongeveer een kwart van de 20 tot en met 39 jarigen gebruik van Pinterest.

Nieuwe features

Op de blog van Pinterest wordt ook alvast doorverwezen naar nieuwe features die eraan komen. Denk hierbij aan een nieuwe zoomfunctie of het aanmaken van borden binnen borden om pins nog beter te organiseren. Benieuwd naar een aantal mogelijkheden op Pinterest, die eerder dit jaar waren geïntroduceerd? Lees dan hier verder: Pinterest Shop the look, LensBETA en Instant Ideas.

Adverteren op Pinterest

Door de aanhoudende groei verwachten analisten dat Pinterest een omzet van circa 500 miljoen dollar uit advertentie inkomsten zal genereren. Op dit moment is het echter in Nederland nog niet mogelijk om gebruik te maken van de verschillende advertentie mogelijkheden, aangezien er niet getarget kan worden op Nederland (wel o.a. Australië, Canada, Ierland, Nieuw Zeeland en de UK). Toch hebben we alvast een kijkje genomen binnen het advertentiesysteem en de daarbij behorende targeting instellingen. Zo kan er onder andere getarget worden op vergelijkbare doelgroepen, betrokkenheidsdoelgroepen, geüploade klantenlijsten of middels retargeting. Verder zijn er diverse opties te selecteren zoals interesses, zoekwoorden, regio’s, talen, apparaten of geslacht.

pinterest advertentiesysteem

  • Share: