Specificaties

Neem voordat u de materialen gaat ontwikkelen altijd contact op met ons om te informeren welke materialen er voor de campagne het beste ingezet kunnen worden.


Een selectie van de meest voorkomende Ad formaten

Google AdWords


Hieronder worden de meest voorkomende ad formaten binnen het zoeknetwerk van Google weergegeven. Controleer ook altijd met je contactpersoon welke uitingen nodig zijn voor de campagne.

Text Ads

 

 

Koptekst 1: maximaal 30 tekens.
Koptekst 2: maximaal 30 tekens.

Kop 2 wordt achter kop 1 boven aan de advertentie weergegeven en wordt van kop 1 gescheiden door een koppelstreepje (-).

Advertentietekst: maximaal 80 tekens.
Zichtbare URL: wordt automatisch gegenereerd van het domein van de opgegeven landingspagina. Het mogelijk deze uit te breiden met 2 maal 15 tekens.

Deze zullen worden weergegeven achter een slash (/).

 

 

App extensie

 

 

App extensie: maximaal 25 karakters

 

 

Highlight extensie

 

 

Highlight extensie: maximaal 25 karakters

 

 

Overige extensies

 

 

Daarnaast kent Google AdWords nog andere extensies, die afhankelijk van de doelstelling, interessant kunnen zijn. Neem contact op met je contactpersoon voor meer informatie.

 

 

Sitelink extensie

 

 

Sitelink: maximaal 25 karakters
Beschrijvende tekst: 2 regels van elk 35 karakters
Link: het is zowel mogelijk om een normale als mobiele link aan te leveren.

 

 

Overige specificaties

Voorbeeld

Voorbeeld Google Zoeknetwerk (Expedia, Trivago, Tripadvisor en Booking)