Specificaties

Neem voordat u de materialen gaat ontwikkelen altijd contact op met ons om te informeren welke materialen er voor de campagne het beste ingezet kunnen worden.


Een selectie van de meest voorkomende Ad formaten

Instagram


Hieronder worden de meest voorkomende ad formaten van Instagram uiteengezet. Let wel op, net als Facebook is Instagram voortdurend bezig met vernieuwingen en veranderden de specificaties regelmatig. Controleer daarom ook altijd met je contactpersoon welke uitingen nodig zijn voor de campagne.

Image Ad

 

 

Aanbevolen formaat afbeelding: 1080 x 1080 pixels (minimaal 600 x 600 pixels of 600 x 315 pixels).
Aanbevolen percentage tekst in afbeelding: 20%.
Aanbevolen advertentietekst: 125 tekens, inclusief spaties. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van meer tekens (maximaal 300 tekens) dan zullen deze enkel zichtbaar zijn na het klikken op ‘meer’.
Koppeling met Facebookpagina of Instagram account vereist.

 

 

Multi Ad (Carousel)

 

 

Aantal beelden: Minstens 2, maximaal 10.
Aanbevolen formaat afbeelding: 1080 x 1080 pixels (minimaal 600 x 600 pixels of 600 x 315 pixels).
Aanbevolen percentage tekst in afbeelding: 20%.
Aanbevolen advertentietekst: 125 tekens, inclusief spaties. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van meer tekens (maximaal 300 tekens) dan zullen deze enkel zichtbaar zijn na het klikken op ‘meer’.
Koppeling met Facebookpagina of Instagram account vereist.

 

 

Lead Ad

 

 

De Lead Ad op Instagram is een verbastering van de normale 'Image Ad', met een toegevoegde conversieknop.

Voor het invulformulier ontvangen we graag;

Titel: 60 tekens, inclusief spaties.
Beschrijving over het magazine: 250 tekens, inclusief spaties.
Knop bijvoorbeeld (nu registeren): maximaal 60 tekens, inclusief spaties.
Url naar het privacy beleid: aangezien er klantengegevens worden verzameld, dient er een link toegevoegd te worden.

Wil je meer gegevens verzamelen naast; Naam en e-mail adres? Bijvoorbeeld adres en telefoonnummer? Laat het ons weten, zodat we het formulier hierop kunnen afstemmen.

 

 

Story Ad

 

 

Video hoogte-breedteverhouding: 9:16 (verticaal).
Video lengte: maximaal 15 seconden.
Maximale video bestandsgrootte: tot 2,3 GB.
Indeling: .mov-, .mp4- of .gif-bestanden.
Resolutie: minimaal 720p.

 

 

Video Ad

 

 

Hoogte-breedteverhouding video: Instagram ondersteunt beeldverhoudingen voor video van 1,91:1 tot 4:5. Hieronder vallen: horizontaal (1,91:1), vierkant (1:1) en verticaal (4:5).

Video lengte: maximaal 60 seconden.
Maximale video bestandsgrootte: tot 30MB.
Indeling: .mov- of .mp4. bestanden.
Aanbevolen advertentietekst: 125 tekens, inclusief spaties. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van meer tekens (maximaal 300 tekens) dan zullen deze enkel zichtbaar zijn na het klikken op ‘meer’.
Koppeling met Facebookpagina of Instagram account vereist.

 

 

Overige specificaties

Voorbeelden

Voorbeeld Image/ Video Ad

Voorbeeld Multi Ad (Carousel)

Voorbeeld Story Ad