Specificaties

Neem voordat u de materialen gaat ontwikkelen altijd contact op met ons om te informeren welke materialen er voor de campagne het beste ingezet kunnen worden.


Een selectie van de meest voorkomende Ad formaten

YouTube


YouTube verandert regelmatig de aanleverspecificaties. Om deze reden hebben we hieronder een selectie van de advertentiemogelijkheden uiteengezet. Controleer altijd met je contactpersoon welke formaten nodig zijn per campagne.

Bumper Ad inclusief Companion Ad

 

 

Bumper Ad:

Link naar YouTube video

We adviseren om de hoek rechtsonder vrij te houden van logo’s/tekst.

Let op: de video dient beschikbaar te zijn in alle landen, zonder regionale restricties.

of

Formaat: 468 x 352 pixels.
Lengte video: 6 seconden.
Bestandsgrootte: geen maximale grootte.
Bestandsformaten: MOV, MPEG4, AVI, WMV, MPEGPS, FLV, 3GPP, WebM of als YouTube link.

Companion Ad (weergave op desktops):

Formaat: 300 x 60 pixels.
Bestandsgrootte: 150 KB.
Bestandsformaat Companion advertentie: Jpeg of non animerende Gif.

Bij een inzet op YouTube dient rekening gehouden te worden dat de Video 2 a 3 dagen voordat de campagne live, maar verborgen op YouTube zal staan. Dit om goedkeuring van YouTube te krijgen voor advertentie gebruik.

 

 

Discovery Ad

 

 

Video: YouTube url naar video.
Titel: maximaal 25 karakters (inclusief spaties)
Beschrijvende tekst: 2 regels van elk 35 karakters (inclusief spaties)

Let op: de video dient beschikbaar te zijn in alle landen, zonder regionale restricties.

 

 

Discovery Ad App installatie

 

 

Discovery Ad:

Video: YouTube url naar video.
Titel: maximaal 25 karakters (inclusief spaties)
Beschrijvende tekst: 2 regels van elk 35 karakters (inclusief spaties)

Let op: de video dient beschikbaar te zijn in alle landen, zonder regionale restricties.

Gekoppelde App:

App code iTunes of Google Play Store

https://play.google.com/store/apps
https://itunes.apple.com/genre/ios/id36

 

 

In-video Overlay

 

 

Formaat: 486 x 60 pixels.
Bestandstype: Niet geanimeerd Gif, PNG of JPG.
Maximale bestandsgrootte: 149kb.

 

 

Preroll inclusief Companion Ad

 

 

Preroll:

Link naar YouTube video

Let op: de video dient beschikbaar te zijn in alle landen, zonder regionale restricties.

Het is aan te raden dat de belangrijkste boodschap in de eerste vijf seconden van de video gecommuniceerd wordt. Daarnaast adviseren we om de hoek rechtsonder vrij te houden van logo’s/tekst.

of

Formaat: 468 x 352 pixels.
Aangeraden lengte video: 15 tot 30 seconden (maximaal bereik).
Bestandsgrootte: geen maximale grootte.
Bestandsformaten: MOV, MPEG4, AVI, WMV, MPEGPS, FLV, 3GPP, WebM.

Companion Ad (weergave op desktops):

Formaat: 300 x 60 pixels.
Bestandsgrootte: 150 KB.
Bestandsformaat Companion advertentie: Jpeg of non animerende Gif.

Bij een inzet op YouTube dient rekening gehouden te worden dat de Video 2 a 3 dagen voordat de campagne live maar verborgen op YouTube zal staan. Dit om goedkeuring van YouTube te krijgen voor advertentie gebruik.

 

 

Preroll App installatie

 

 

Preroll:

Link naar YouTube video

Let op: de video dient beschikbaar te zijn in alle landen, zonder regionale restricties.

Het is aan te raden dat de belangrijkste boodschap in de eerste vijf seconden van de video gecommuniceerd wordt. Daarnaast adviseren we om de hoek rechtsonder vrij te houden van logo’s/tekst.

of

Formaat: 468 x 352 pixels.
Aangeraden lengte video: 15 tot 30 seconden (maximaal bereik).
Bestandsgrootte: geen maximale grootte.
Bestandsformaten: MOV, MPEG4, AVI, WMV, MPEGPS, FLV, 3GPP, WebM.

Gekoppelde App:

App code iTunes of Google Play Store

https://play.google.com/store/apps
https://itunes.apple.com/genre/ios/id36

 

 

Overige specificaties

Voorbeelden

Mogelijke posities Discovery Ad op YouTube

Mogelijke posities Preroll op YouTube