YouTube bereikt 1 miljard uur per dag

28 februari 2017
YouTube 1 miljard uur

YouTube heeft via hun blog bekendgemaakt dat gebruikers dagelijks 1 miljard uur aan video’s bekijken per dag. De laatste cijfers kwamen uit 2014, waar toen nog 300 duizend uur per dag werd gekeken. In slechts 2,5 jaar tijd is de kijktijd dus meer dan verdrievoudigd!

Tijdbesteding vs video vertoningen

Waar veel platformen zich focussen op het aantal video’s die vertoond worden, kijkt YouTube juist naar de tijdsbesteding en dus engagement op het platform. “De hoeveelheid tijd die iemand doorbrengt met het bekijken van een video was een betere manier om te begrijpen of een kijker er echt van heeft genoten”, aldus Cristos Goodrow (VP engeneering, YouTube).

Adverteren op YouTube

Uiteraard zijn er binnen YouTube vele vormen om de boodschap bij de doelgroep onder de aandacht te brengen. Eén van deze mogelijkheden is de skippable TrueView InStream Preroll, waarbij consumenten voorafgaand de video een video advertentie te zien krijgen. Deze advertentie kan na 5 seconden worden overgeslagen. Het voordeel van deze vorm is dat je pas betaalt als iemand op de link klikt, de video volledig afkijkt of zodra er 30 seconden zijn verstreken. We adviseren daarom om de belangrijkste boodschap altijd binnen de eerste 5 seconden te tonen.

Wil je een korte boodschap overbrengen? Maak dan gebruik van de onlangs geïntroduceerde non-skippable Bumper Ad. Deze variant heeft een lengte van 6 seconden en is vergelijkbaar met het billboard of breakbumper op tv.

Of wat dacht je van de TrueView Video Discovery Ad, waarbij gebruik wordt gemaakt van een stilstaande video thumbnail met een bijbehorende advertentie tekst. Deze uiting wordt vertoond binnen de zoekresultaten, de weergavepagina’s en de startpagina. Na een klik op de advertentie, wordt de video afgespeeld in de YouTube-weergave of -kanaalpagina.

trueview-discovery-ads

Wil je meer informatie over de advertentievormen, de targeting mogelijkheden of het vooraf te verwachten bereik? Neem dan contact met ons op.

Interesse gewekt?

Ben je op zoek naar een nieuw bureau? Neem vrijblijvend contact met ons op en maak kennis met onze service, enthousiasme en precisie.

Laatste berichten

Meer artikelen.

Klanttevredenheid 2021

Klanttevredenheid 2021

Wij als digitaal online media bureau eisen voor elk project, elke campagne - net als onze klanten...