Browsing category:

Apps


Audience Network

Dat Facebook een ontzettend hoog bereik heeft binnen bijna elk mogelijke doelgroep wisten we al lang (momenteel gaat het om 10,4 miljoen profielen). Maar dat er via het advertentiesysteem van Facebook ook op een uitgebreid netwerk (het Audience Network) geadverteerd kon worden, is voor velen nog vrij onbekend. Het Audience Network Bij veel websites en in apps – op verschillende apparaten, zoals computers, mobiele apparaten en verbonden tv’s – is het mogelijk om gemakkelijk met[…]

Read More

Adverteren op Pinterst

Pinterest is momenteel één van de hardst groeiende platforms binnen Social Media. Naar verwachting kunnen Nederlandse adverteerders in de loop van 2017 gebruik gaan maken van de advertentieproducten, wellicht al in de eerste helft van het jaar. Belangrijk dus om op de hoogte te zijn van de laatste cijfers en te weten welke advertenties er over de grens (VS, UK en sinds kort ook in Canada) reeds mogelijk zijn. Pinterest groeit hard Volgens de laatste[…]

Read More

App Store Tekstadvertentie platform

In oktober van 2016 vond de lancering plaats van het App Store advertentieplatform, meer informatie hierover en de mogelijkheden lees je in onze eerdere blog. Met meer dan 1,5 miljoen apps een mooie nieuwe manier voor marketeers om verkeer naar een app door te verwijzen en uiteindelijk installaties te realiseren. Ontwikkelaars bevinden zich in de App Store in een zeer competitieve omgeving, waar iOS gebruikers gemiddeld slechts 0-1 apps per maand installeren terwijl 87% van de tijd binnen apps[…]

Read More

Apple App Store tekstadvertenties

In onze eerdere blog zagen we al dat apps enorm populair zijn. Echter, door de hoeveelheid apps die in de App Store beschikbaar zijn en dagelijks worden toegevoegd, is het zeer lastig om goed gevonden te worden en een toppositie te verkrijgen in de zoekresultaten. Allereerst is het uiteraard al van belang om App Store optimalisaties toe te passen voor een betere ranking. Maar dit zorgt niet direct voor daadwerkelijk de gewenste downloads. Om die[…]

Read More

apps

Het gebruik van apps is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse online consumptiegedrag. Ongeveer 50% van de tijd die consumenten online zijn, spenderen ze binnen applicaties. Hierbij zijn social media, nieuws, chat, muziek, games en bankieren bijvoorbeeld enorm populair. Shazam meer dan 1 miljard downloads Van de vele gratis apps die te downloaden zijn, duurt het voor de makers vaak een hele tijd voordat het product winstgevend is. Zo maakte de muziekherkennings-app Shazam[…]

Read More

Mobile gaming

Het bezit van smartphones is de afgelopen jaren explosief gestegen van 58% in 2012 tot 80% in 2015 onder 13+’ers. Door de ruime keuze, mogelijkheden, prestaties en gebruiksvriendelijkheid van apps en smartphones wordt mobile gaming ook steeds groter. Dit was begin juli ook merkbaar rondom de Pokémon Go hype , waar de app binnen 3 weken al meer 30 miljoen keer werd gedownload op iOS en Android devices. Naar verwachting zullen mobiele games in 2016 wereldwijd[…]

Read More