Browsing category:

Social Media


Social media cheat sheet 2018

Wat was het formaat ook alweer, 600 pixels breed? Oh nee 606 pixels! Komt je dit ook bekend voor? Met al die social media kanalen om bij te houden en de wijzigingen die soms worden doorgevoerd wordt het bijna een wedstrijd om bij te benen welke formaten er waar ook alweer ingezet kunnen worden. Daarom is hij er weer; de social media cheat sheet 2018 van Makeawebsitehub! Hiermee zie je in één overzicht de belangrijkste formaten[…]

Read More

Instagram hashtags

Wie kent ze niet, hashtags (#). Het teken wordt op social media enorm veel gebruikt om bepaalde trefwoorden onder de aandacht te brengen. Door het juist inzetten van hashtags kunnen berichten beter worden gecategoriseerd. Vanwege het vele gebruik is het sinds kort zelfs mogelijk om naast profielen ook Instagram hashtags te gaan volgen. Dit zal weer bijdragen aan een relevantere nieuwsfeed, zonder dat er er gelijk een account gevolgd dient te worden. Gebruik van hashtags[…]

Read More

Directe leads

Wanneer er online campagne gevoerd wordt en de doelstelling bestaat uit het realiseren van leads dan zijn er talloze mogelijkheden om deze leads te behalen. Logischerwijs spelen er bij het bepalen van de juiste (online) strategie diverse factoren mee. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de doelgroep, het product of de dienst, de doelstelling, de periode, het budget en de gewenste gegevens om te verzamelen (naam, e-mail, adres, telefoonnummer etc). De insteek van de strategie kan bestaan[…]

Read More

Nieuw Snapchat design

Het zit Snapchat niet mee sinds de beursgang eerder dit jaar. Tegenvallende prestaties zorgden voor enorme verliezen voor het moederbedrijf Snap Inc. en ook het aantal dagelijkse gebruikers zagen ze de afgelopen maanden dalen, onder andere dankzij de concurrent Instagram. Men hoopt het tij dan ook te kunnen keren door de introductie van onder andere een nieuw Snapchat design voor de app. Volgens de CEO van het bedrijf, Evan Spiegel, was de app behoorlijk complex in[…]

Read More

YouTube Reels

YouTube heeft onlangs in hun blog aangekondigd een nieuwe functie te gaan testen voor een selecte groep YouTubers. Deze functie, genaamd YouTube Reels, is speciaal ontwikkeld voor de YouTube creators community. Hiermee heeft YouTube een eigen draai gegeven aan de enorm populaire Stories functie van Facebook en Instagram. Wat is YouTube Reels? Het nieuwe format geeft YouTubers de flexibiliteit om snel en gemakkelijk meerdere korte video’s (Reels) te creëren en te posten. Deze Reels zullen overigens[…]

Read More

YouTube gesponsorde content

Naast de bekende betaalde advertentie mogelijkheden op YouTube, waaronder onder andere Prerolls en Discovery zoek advertenties, zijn er ook mogelijkheden om influencers voor je product of dienst in te zetten. Door het gebruik van grote/invloedrijke of juist niche vloggers, kan een doelgroep op een andere manier bereikt worden. Bij deze vorm van marketing is de uitvoering van essentieel belang. Het komt namelijk wel eens voor dat het tegenovergestelde effect wordt behaald. Hierdoor loopt niet alleen de[…]

Read More

YouTube bereikte 83%

Volgens een recent bericht van het GFK hebben de afgelopen maand ruim 11,8 miljoen Nederlanders (boven de 13 jaar) YouTube bezocht via de website of app. Dit betekent dat het enorm populaire videoplatform 83% van alle Nederlanders boven de 13 jaar heeft bereikt in één maand tijd. Als er wordt ingezoomd op dagniveau, dan ligt dit op ongeveer 31% (4,4 miljoen). Dagbereik per doelgroep In alle leeftijdsdoelgroepen is het bereik per dag weer fors toegenomen.[…]

Read More

YouTube campagne op tv

Nadat de kwartaalcijfers bekend werden gemaakt door Alphabet (moederbedrijf van Google), kwam Sundar Pichai (CEO van Google) met een nieuw bericht over YouTube naar buiten. Het gebruik van YouTube op tv blijkt namelijk terrein te winnen. Een belangrijk onderdeel van de woonkamer, waar YouTube al langer meer grip op wilt krijgen. Volgens het bericht op Recode wordt er momenteel ruim 100 miljoen uur per dag naar YouTube video’s gekeken op een televisie, een groei van[…]

Read More

Onlangs heeft Instagram binnen de vorig jaar geïntroduceerde feature Instagram Stories, een nieuwe mogelijkheid toegevoegd: de Poll-sticker. Hiermee kan je een kleine enquête aan een verhaal toevoegen. Dit betekent dat je volgers een vraag stelt en ze uit twee antwoorden kunnen kiezen. Hoe voeg ik de Poll-sticker toe? Voeg een verhaal toe door op je profielfoto rechtsboven te tikken, net onder ‘Verhalen’; Maak een foto of video, of voeg deze toe vanuit je bibliotheek; Tik[…]

Read More

Facebook updates

De afgelopen tijd is Facebook weer meerdere malen in het nieuws geweest rondom diverse nieuwe updates die ze aan het testen of uitrollen zijn. Zo willen ze meer gaan concurreren met LinkedIn, ontwikkelen ze een feature om eten thuis te laten bezorgen, zijn er sinds kort mogelijkheden voor dynamische advertenties en hebben ze een pas 9 weken oude app overgenomen voor 85 miljoen euro. Facebook Jobs en CV werk historie Facebook had begin dit jaar[…]

Read More