Browsing category:

Facebook


Social media cheat sheet 2018

Wat was het formaat ook alweer, 600 pixels breed? Oh nee 606 pixels! Komt je dit ook bekend voor? Met al die social media kanalen om bij te houden en de wijzigingen die soms worden doorgevoerd wordt het bijna een wedstrijd om bij te benen welke formaten er waar ook alweer ingezet kunnen worden. Daarom is hij er weer; de social media cheat sheet 2018 van Makeawebsitehub! Hiermee zie je in één overzicht de belangrijkste formaten[…]

Read More

Directe leads

Wanneer er online campagne gevoerd wordt en de doelstelling bestaat uit het realiseren van leads dan zijn er talloze mogelijkheden om deze leads te behalen. Logischerwijs spelen er bij het bepalen van de juiste (online) strategie diverse factoren mee. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de doelgroep, het product of de dienst, de doelstelling, de periode, het budget en de gewenste gegevens om te verzamelen (naam, e-mail, adres, telefoonnummer etc). De insteek van de strategie kan bestaan[…]

Read More

Facebook updates

De afgelopen tijd is Facebook weer meerdere malen in het nieuws geweest rondom diverse nieuwe updates die ze aan het testen of uitrollen zijn. Zo willen ze meer gaan concurreren met LinkedIn, ontwikkelen ze een feature om eten thuis te laten bezorgen, zijn er sinds kort mogelijkheden voor dynamische advertenties en hebben ze een pas 9 weken oude app overgenomen voor 85 miljoen euro. Facebook Jobs en CV werk historie Facebook had begin dit jaar[…]

Read More

Facebook Marketplace

Vorige maand lanceerde Facebook in maar liefst 17 verschillende Europese landen ‘Marketplace’. Facebook creëert hiermee een centrale plaats voor het ontdekken, kopen en verkopen van producten binnen het platform. Door je locatiegegevens in te geven, krijg je een overzicht van producten die in de buurt worden aangeboden. Op Facebook zijn er uiteraard al lange tijd diverse verkoopgroepen aanwezig die door gebruikers zelf zijn opgericht. Hier worden producten in aangeboden en gevraagd, maar deze hadden verder[…]

Read More

Facebook Watch

Gaan we straks bingewatchen met Facebook? Facebook heeft namelijk een nieuwe gratis videodienst aangekondigd, genaamd Facebook Watch. De functie, waarmee onder andere sportwedstrijden en voor Facebook geproduceerde shows bekeken kunnen worden, zal vanaf 28 augustus worden gelanceerd. Facebook Watch kan direct vanuit Facebook worden gestart, maar mogelijk zal dit in de toekomst (net zoals Messenger) een aparte app krijgen. Zoals we van Facebook gewend zijn, zal de Watch functie allereerst onder een gelimiteerd aantal gebruikers[…]

Read More

Adverteren in Facebook Messenger

Na veelbelovende testen in Australië en Thailand, heeft Facebook onlangs aangekondigd dat het adverteren in Facebook Messenger dit jaar in meerdere landen uitgerold gaat worden. Voor wie de dienst nog niet goed kent; Messenger is een berichtendienst dat in 2014 als alternatief is gekomen voor de chatfunctie binnen Facebook zelf. Wanneer je beschikt over een Facebook account is het via Facebook Messenger mogelijk om gratis berichten (tekst, afbeeldingen, video’s, GIF, audio, stickers etc) te versturen.[…]

Read More

facebook viert en instagram verduidelijkt

Een bewegend gifje zegt meer dan 1.000 woorden. Misschien heb je het al gemerkt, naast een geschreven reactie, like of love is het nu nog makkelijker om met een gifje te reageren binnen Facebook. Door in de reactiebalk op het Gif icoon te klikken kun je middels zoektermen zo’n geanimeerde afbeelding als reactie uitkiezen in plaats van handmatig een link toe te voegen. Het sociale platform geeft aan al een aantal maanden getest te hebben met[…]

Read More

YouTube, Facebook en Snapchat TV

Krijgen we met YouTube, Facebook en Snapchat TV straks nog meer kanalen om shows te kunnen bekijken? De twee grootste social media platformen; Facebook en YouTube, hebben onlangs namelijk aangekondigd eigen tv shows te gaan produceren. Iets dat immers ook alweer enige tijd populair is bij bekende on demand partijen als; Netflix, Amazon en HBO. Maar ook bij Snapchat staan de mediabedrijven in de rij om hun content te kunnen uitbrengen. Facebook Volgens Business Insider[…]

Read More

Facebook Midroll

Facebook zit niet stil en heeft weer eens een nieuwe advertentie mogelijkheid uitgerold, waar momenteel mee getest kan worden. Ditmaal betreft het een Facebook Midroll. Wat is een Facebook Midroll? Zoals we van andere video platformen al kennen zijn er vele mogelijkheden om een video advertentie te promoten voor (Preroll), tijdens (Midroll) of na afloop (Postroll) van andere video’s. Tot voorheen was het binnen Facebook enkel mogelijk om video advertenties in de tijdlijn te plaatsen.[…]

Read More

social video advertenties

Jawel, er komen weer nieuwe mogelijkheden aan voor social video advertenties op Facebook en Instagram. Dit is onlangs aangekondigd door Facebook en zal later dit jaar worden uitgerold. Naar verwachting zal dit eerst binnen de VS zijn en daarna zullen andere landen volgen. De opties hebben te maken met hoe de video door de kijkers worden geconsumeerd. De eerste mogelijkheid is interessant voor adverteerders met video’s, waarbij geluid een belangrijke rol speelt. Het wordt namelijk[…]

Read More