Browsing category:

Twitter


Social media cheat sheet 2018

Wat was het formaat ook alweer, 600 pixels breed? Oh nee 606 pixels! Komt je dit ook bekend voor? Met al die social media kanalen om bij te houden en de wijzigingen die soms worden doorgevoerd wordt het bijna een wedstrijd om bij te benen welke formaten er waar ook alweer ingezet kunnen worden. Daarom is hij er weer; de social media cheat sheet 2018 van Makeawebsitehub! Hiermee zie je in één overzicht de belangrijkste formaten[…]

Read More

Directe leads

Wanneer er online campagne gevoerd wordt en de doelstelling bestaat uit het realiseren van leads dan zijn er talloze mogelijkheden om deze leads te behalen. Logischerwijs spelen er bij het bepalen van de juiste (online) strategie diverse factoren mee. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de doelgroep, het product of de dienst, de doelstelling, de periode, het budget en de gewenste gegevens om te verzamelen (naam, e-mail, adres, telefoonnummer etc). De insteek van de strategie kan bestaan[…]

Read More

Twitter 280 tekens

Eind vorige maand maakte Twitter op hun blog bekend dat het zijn karakterlimiet van 140 tekens, dat al sinds de oprichting geldt, wil gaan verdubbelen naar 280 tekens. Twitter vindt dat er nu te vaak woorden verwijderd moeten worden omdat de grens wordt bereikt. Dit zorgt ervoor dat een belangrijke mening of emotie hierdoor kan ontbreken of dat de Tweet helemaal niet meer wordt verstuurd. Karakterlimiet van 280 tekens Momenteel wordt er een test uitgevoerd[…]

Read More

Header Social media formaten 2017

De noodzaak om zichtbaar te zijn via diverse social media kanalen is groot en zal naar verwachting ook komend jaar blijven toenemen. Het is daarom van belang om goed op de hoogte te blijven van de veranderingen en de kanalen bij te werken en te optimaliseren met de juiste formaten. Wil je wellicht ook al je social media kanalen een opfrisbeurt geven in 2017? Om niet eindeloos te hoeven zoeken naar de juiste formaten vind[…]

Read More

DMENZO was vandaag, 15 november, aanwezig bij de Social Media Week Rotterdam (SMWRdam) en legde uit over #races, #conversiefactoren, #socialadvertising, #externefactoren, #maxverstappen, #formule1, #dataenzo, #pitchstops en #onlineadverteren. Download hier een kopie van de presentatie of neem contact op met #YannickdeJong voor een vrijblijvend gesprek!   Trending on Twitter

Twitter Moments

Twitter Moments Het bestaat al bijna een jaar in Amerika en Engeland, maar Twitter Moments is straks ook in Nederland beschikbaar voor bedrijven. Met de functie worden nieuwsitems samengevoegd binnen één Moment. Op die manier worden verschillende tweets, over een betreffend onderwerp, samengevat en getoond in de tijdlijn. Je hoeft daardoor niet meer alle accounts te volgen, enkel de gewenst Moments. Ook voor bedrijven wordt het mogelijk om een eigen Moment te maken en content toe te voegen, de Moment te[…]

Read More

Vakantie

Ook tijdens de vakantie zitten Nederlanders massaal op hun smartphone. Uit onderzoek van Hotels.com blijkt dat men gemiddeld 2,5 uur hierop spendeert, bijna 15% is zelfs zo verslaafd dat men 5 uur per dag aan het scherm is gekluisterd. We kunnen dus preken van een smartphone verslaving. Eén van de belangrijkste beweegredenen om online te zijn, is omdat men bang is iets te missen (fear of missing out). Ook geeft een derde toe social media[…]

Read More

De afgelopen weken kwam het regelmatig in het nieuws; inloggegevens van grote bedrijven als LinkedIn, Twitter, het grootste sociale netwerk van Rusland (VKontakte) en zelfs Facebook-oprichter Mark Zuckerberg kwamen in handen van hackers. Altijd hetzelfde wachtwoord? Niet alleen worden er nog regelmatig zwakke wachtwoorden gebruikt zoals ‘password’ of ‘123456’. Veel consumenten en bedrijven gebruiken daarnaast vaak hetzelfde wachtwoord voor verschillende accounts. Dit maakt het voor hackers eenvoudig, wanneer een wachtwoord eenmaal gekraakt is, in te[…]

Read More