Browsing category:

Zoekmachine Marketing


Meta Descriptions

Om de organische vindbaarheid van je website binnen Google te optimaliseren, is het belangrijk om de ontwikkelingen van de factoren die hier van invloed op zijn (zoals onder meer meta descriptions), op de voet te volgen. Google pastte onlangs de richtlijnen aan en via deze blog brengen we je hier graag van op de hoogte. Wat zijn meta descriptions? Voor iedereen die niet bekend is met de term; een meta description, ook wel meta omschrijving,[…]

Read More

YouTube bereikte 83%

Volgens een recent bericht van het GFK hebben de afgelopen maand ruim 11,8 miljoen Nederlanders (boven de 13 jaar) YouTube bezocht via de website of app. Dit betekent dat het enorm populaire videoplatform 83% van alle Nederlanders boven de 13 jaar heeft bereikt in één maand tijd. Als er wordt ingezoomd op dagniveau, dan ligt dit op ongeveer 31% (4,4 miljoen). Dagbereik per doelgroep In alle leeftijdsdoelgroepen is het bereik per dag weer fors toegenomen.[…]

Read More

We hebben het er al vaker over gehad. De belangrijkste ontwikkeling waar onder andere Google zich mee bezig houdt, is mobiele toegankelijkheid en het gebruikersgemak van mobiele gebruikers verbeteren. Niet zo gek, als je er bij stilstaat dat afgelopen jaar wereldwijd mobiel internet al groter was dan desktop internet. Bovendien is het aantal mobiele zoekopdrachten de desktop zoekopdrachten ruimschoots voorbij geschoten. Is jouw website mobiel proof? Voor het goed presteren van je website is het[…]

Read More

Marktaandeel Bing Nederland

In Nederland is Google al jaren marktleider met een aandeel ruim boven de 90%. Het overige deel wordt verdeeld over zoekmachines waaronder bijvoorbeeld Bing, Yahoo en DuckDuckGo. Recent heeft Bing, de zoekmachine van Microsoft, een bericht via Twitter verspreid waarin wordt beweerd dat het aandeel van hun zoekmachine in Nederland inmiddels op 9% ligt. Als we kijken naar andere onderzoeken, dan ligt het marktaandeel Bing iets lager dan ze zelf beweren, namelijk rond de 7%.[…]

Read More

SEA-Retargeting

Sinds afgelopen maand is het mogelijk om meer data tussen Google en YouTube (onderdeel van Google) te gebruiken in de retargeting van je online campagne. Zo kan er SEA retargeting (Search Engine Advertisement) toegepast worden op basis van gegevens vanuit YouTube. Door de hoeveelheid data en video’s die beschikbaar zijn binnen YouTube is dit weer een krachtige nieuwe functie voor adverteerders, er wordt immers ruim 1 miljard uur per dag aan online video’s bekeken. Retargeting[…]

Read More

Google en Apple advertenties blokkeren

De afgelopen tijd zijn zowel Google als Apple veel in het nieuws geweest rondom de berichten dat zij vanaf 2018 advertenties gaan blokkeren in hun browsers. Deze twee bedrijven hebben veruit het grootste marktaandeel in Nederland op het gebied van browser gebruik. Zo heeft Chrome van Google een aandeel van 44% en Safari van Apple 25%. Verder is Google natuurlijk erg afhankelijk van adverteerders. De verwachting is immers dat zij dit jaar ruim 72 miljard[…]

Read More

Google for Jobs

Google heeft tijdens het Google I/O (op 17 mei) een vacature extensie aangekondigd, namelijk Google for Jobs. De nieuwe functie richt zich op vacatures in ieder segment en op ieder niveau. De CEO van Google, Sundar Pichai, gaf tijdens de ontwikkellaarsconferentie alvast een korte voorvertoning van de nieuwe update. Lancering In een paar weken zal de Google zoekmachine gaan herkennen wanneer er een zoekopdracht wordt gedaan naar een baan of een vacature. Op basis van[…]

Read More

App Store Tekstadvertentie platform

In oktober van 2016 vond de lancering plaats van het App Store advertentieplatform, meer informatie hierover en de mogelijkheden lees je in onze eerdere blog. Met meer dan 1,5 miljoen apps een mooie nieuwe manier voor marketeers om verkeer naar een app door te verwijzen en uiteindelijk installaties te realiseren. Ontwikkelaars bevinden zich in de App Store in een zeer competitieve omgeving, waar iOS gebruikers gemiddeld slechts 0-1 apps per maand installeren terwijl 87% van de tijd binnen apps[…]

Read More

Populairste zoekopdrachten 2016

Het jaar is bijna voorbij, dus wordt het tijd om terug te blikken op de populairste zoekopdrachten van 2016 binnen Google. In onze eerdere blog kon je ook al zien dat Google veruit het grootste marktaandeel heeft met 91% tot bijna 98%. Kortom; bijna iedereen in Nederland gebruikt de zoekmachine op dagelijkse basis. Maar waar zocht men eigenlijk zoal op? Top 5 zoekopdrachten Ondanks het feit dat Nederland zich niet had geplaatst voor het EK,[…]

Read More

Google Partner Event Amsterdam

Google Partner Media Update Afgelopen week waren we uitgenodigd op het kantoor van Google op de Zuidas van Amsterdam. Hier kregen we als Google Partner de nieuwste informatie en inzichten over toekomstige mogelijkheden met betrekking tot online advertisement. Upper & Full funnel marketing Een paar termen die veelal besproken werden waren ‘Upper funnel marketing’ en ‘Full funnel marketing’. Hiermee wordt het conversie attributie model bedoeld waarbij het belangrijk is om op verschillende niveaus zichtbaar te[…]

Read More