Browsing category:

Google


Blokkeren van advertenties en AMP Stories tussen de zoekresultaten.

Elke dag komen er wel berichten binnen met nieuws over veranderingen online en Google is daar geen uitzondering in. Vorig jaar werd het al aangekondigd en nu zijn de wijzigingen in Google Chrome ook doorgevoerd met als doel een gebruikersvriendelijke ervaring te creëren. Daarnaast is Google ook bezig met de introductie van AMP Stories binnen de zoekresultaten! Hieronder gaan we verder in op deze ontwikkelingen. Coalition for Better Ads In 2017 konden we jullie hier al[…]

Read More

Google Analytics

Google Analytics biedt een schat aan informatie als het gaat om het bijhouden van de website statistieken. Ook tijdens het monitoren van onze campagnes maken we hier graag gebruik van. De reden dat we graag Analytics gebruiken, is onder andere dat het systeem kosteloos wordt aangeboden en uitgebreide mogelijkheden biedt om statistieken te verzamelen. Wel weten we inmiddels dat de opbouw en implementatie van de website de statistieken behoorlijk kunnen beïnvloeden en manipuleren. Dit zien[…]

Read More

Google Search Console

Belangrijk nieuws op het gebied van website analyse. Onlangs kondigde Google dan eindelijk de introductie aan van de nieuwe Google Search Console, welke over maar liefst 16 maanden aan data beschikt. Reeds in 2013 werd er gesproken over extra data van een jaar, maar dit blijkt uiteindelijk dus 16 maanden te zijn geworden. Tot nu toe kon je enkel de data van de laatste 90 dagen bekijken. De uitrol van de nieuwe Search Console is[…]

Read More

Meta Descriptions

Om de organische vindbaarheid van je website binnen Google te optimaliseren, is het belangrijk om de ontwikkelingen van de factoren die hier van invloed op zijn (zoals onder meer meta descriptions), op de voet te volgen. Google pastte onlangs de richtlijnen aan en via deze blog brengen we je hier graag van op de hoogte. Wat zijn meta descriptions? Voor iedereen die niet bekend is met de term; een meta description, ook wel meta omschrijving,[…]

Read More

YouTube bereikte 83%

Volgens een recent bericht van het GFK hebben de afgelopen maand ruim 11,8 miljoen Nederlanders (boven de 13 jaar) YouTube bezocht via de website of app. Dit betekent dat het enorm populaire videoplatform 83% van alle Nederlanders boven de 13 jaar heeft bereikt in één maand tijd. Als er wordt ingezoomd op dagniveau, dan ligt dit op ongeveer 31% (4,4 miljoen). Dagbereik per doelgroep In alle leeftijdsdoelgroepen is het bereik per dag weer fors toegenomen.[…]

Read More

Marktaandeel Bing Nederland

In Nederland is Google al jaren marktleider met een aandeel ruim boven de 90%. Het overige deel wordt verdeeld over zoekmachines waaronder bijvoorbeeld Bing, Yahoo en DuckDuckGo. Recent heeft Bing, de zoekmachine van Microsoft, een bericht via Twitter verspreid waarin wordt beweerd dat het aandeel van hun zoekmachine in Nederland inmiddels op 9% ligt. Als we kijken naar andere onderzoeken, dan ligt het marktaandeel Bing iets lager dan ze zelf beweren, namelijk rond de 7%.[…]

Read More

SEA-Retargeting

Sinds afgelopen maand is het mogelijk om meer data tussen Google en YouTube (onderdeel van Google) te gebruiken in de retargeting van je online campagne. Zo kan er SEA retargeting (Search Engine Advertisement) toegepast worden op basis van gegevens vanuit YouTube. Door de hoeveelheid data en video’s die beschikbaar zijn binnen YouTube is dit weer een krachtige nieuwe functie voor adverteerders, er wordt immers ruim 1 miljard uur per dag aan online video’s bekeken. Retargeting[…]

Read More

Google en Apple advertenties blokkeren

De afgelopen tijd zijn zowel Google als Apple veel in het nieuws geweest rondom de berichten dat zij vanaf 2018 advertenties gaan blokkeren in hun browsers. Deze twee bedrijven hebben veruit het grootste marktaandeel in Nederland op het gebied van browser gebruik. Zo heeft Chrome van Google een aandeel van 44% en Safari van Apple 25%. Verder is Google natuurlijk erg afhankelijk van adverteerders. De verwachting is immers dat zij dit jaar ruim 72 miljard[…]

Read More

Google for Jobs

Google heeft tijdens het Google I/O (op 17 mei) een vacature extensie aangekondigd, namelijk Google for Jobs. De nieuwe functie richt zich op vacatures in ieder segment en op ieder niveau. De CEO van Google, Sundar Pichai, gaf tijdens de ontwikkellaarsconferentie alvast een korte voorvertoning van de nieuwe update. Lancering In een paar weken zal de Google zoekmachine gaan herkennen wanneer er een zoekopdracht wordt gedaan naar een baan of een vacature. Op basis van[…]

Read More

Populairste zoekopdrachten 2016

Het jaar is bijna voorbij, dus wordt het tijd om terug te blikken op de populairste zoekopdrachten van 2016 binnen Google. In onze eerdere blog kon je ook al zien dat Google veruit het grootste marktaandeel heeft met 91% tot bijna 98%. Kortom; bijna iedereen in Nederland gebruikt de zoekmachine op dagelijkse basis. Maar waar zocht men eigenlijk zoal op? Top 5 zoekopdrachten Ondanks het feit dat Nederland zich niet had geplaatst voor het EK,[…]

Read More