Volg nu Instagram hashtags

By Digital Media Enzo Instagram, Social Media Reacties uitgeschakeld voor Volg nu Instagram hashtags

Instagram hashtags

Wie kent ze niet, hashtags (#). Het teken wordt op social media enorm veel gebruikt om bepaalde trefwoorden onder de aandacht te brengen. Door het juist inzetten van hashtags kunnen berichten beter worden gecategoriseerd. Vanwege het vele gebruik is het sinds kort zelfs mogelijk om naast profielen ook Instagram hashtags te gaan volgen. Dit zal weer bijdragen aan een relevantere nieuwsfeed, zonder dat er er gelijk een account gevolgd dient te worden.

Gebruik van hashtags

Twitter is natuurlijk de grondlegger geweest om het inmiddels vertrouwde en bekende #-teken te gaan gebruiken. Later hebben ook andere platformen het overgenomen, denk hierbij aan onder andere Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest en Google+. Naast het feit dat de berichten door het gebruik van hashtags worden gelabeld (en hierdoor gebundeld), kan hiermee ook het bereik worden vergroot. Je bericht wordt immers ook zichtbaar voor personen die op een bepaalde hashtag zoeken en je profiel/pagina niet volgen.

Ook kan het inzetten van hashtags helpen om een bepaald onderwerp viraal te laten gaan. Zorg er dan voor dat je merk of campagne een unieke hashtag gebruikt, welke eenvoudig overgenomen kan worden. Dit kan namelijk uiteindelijk weer leiden tot een trending hashtag!

Welke hashtag gebruiken?

Wanneer je een bericht plaatst is het natuurlijk belangrijk om te bedenken welke en hoeveel hashtags geschikt zijn. Zo kan je tot zo’n 30 hashtags op Instagram gebruiken, terwijl op Google+ 3 veel geschikter is. Kies verder ook niet voor een al te populaire hashtag. Het bericht zal snel weer naar de achtergrond verdwijnen, doordat er op sommige woorden wel duizenden berichten per uur worden geplaatst. Maar maak ze ook weer niet te specifiek, je wilt immers wel gevonden worden en er extra bereik mee opbouwen. Kies de juiste balans voor jouw bericht. Uiteraard kan je wel een specifieke hashtag gebruiken, wanneer die betrekking heeft op het merk/product of de campagne, echter probeer de balans op te zoeken.

Weet je niet welke hashtags je wilt inzetten? Kijk eens wat concurrenten doen of maak gebruik van diverse tools zoals; Hashtagify, Ritekit, Hashtags, Tweetreach, Hashtracking, Tweetbinder en vele anderen. Ook worden hashtags veel door consumenten gebruik in combinatie met een merk of bedrijfsnaam, gebruik de tools dan ook om te zien hoe er over jouw merk, product of dienst gesproken wordt.

  • Share: